Ha egy kicsit visszamegyünk az időben, akkor jelentős változást hozott, amikor a Kaposvári Színház meghatározó művész csapata Budapestre jött, először a Nemzeti Színházba. 1982-ben alapíthatta meg a Katona József Színházat Székely Gábor és Zsámbéki Gábor. 1989-ben Ascher Tamás is csatlakozott. Az általuk vezetett színészgárdával egyfajta forradalmi színházat csináltak, ami annak idején igencsak felkavarta a Budapesti kulturális életet. Ugyanakkor ebben az időszakban a Vígszínház és a Madách Színház volt a két meghatározó vonal. Ismert, jó nevű művész társulattal. A rendszerváltás utáni években a színházi „életpálya” még tervezhető volt. Egye-egy színházban, egy-egy társulatban minden karakter megtalálható volt, méghozzá korosztály szerint. Tehát viszonylag kiszámítható volt az a szerepkör, az az ív, ami befutható volt az adott társulatban. Ezért fordulhatott elő Budapesten is, hogy a művész akár évtizedekig sem váltott színházat, ami persze nem jelentette azt, hogy vendégként nem játszhatott máshol. Ahogy belefért a televíziós és filmforgatás is.
Ez lehetett az alapja annak, hogy a máig nagynevű vezetők, Ádám Ottó, Várkonyi Zoltán, vagy Vámos Miklós a társulatához állította össze a repertoárt. Fejlesztette a színészeket, épített rájuk, színészben és pályaívben gondolkodott a szerződtetés pillanatától. Ennek volt köszönhető, hogy nekem magamnak is volt egy színészi életpálya modellem, amikor Ádám Ottó hívására a Madách Színházba szerződtem, ahol 20 évet töltöttem el. Azonban az évtizedek folyamán a színházi szellemiség változásának köszönhetően, a Madách Színház erősen átalakult, és ma már szinte teljesen musical színházként működik. A Madách Kamarát átvette Mácsai Pál, ami Örkény Színházként egy teljesen más úton halad tovább, az elmúlt években pedig az Eszenyi Enikő által vezetett a Vígszínház is megváltozott. Ezekben a koncepciókban én nem nagyon találtam a helyemet. A mi generációnkból néhányan jobban jöttek ki ebből a változás folyamból, de sokan vannak olyanok, akik ennek a színházi rendszerváltásnak egyértelműen a vesztesei.