BlogÚj! Megnyitás

Alternatíva

Színes világban élünk. Azt azonban még nem mindenki tudja, hogy a színek nem csak széppé teszik a környezetünket, hanem gyógyítani is képesek.

Több ez annál, mint hangulatjavító elem. A színek valódi gyógyerőt hordoznak magukban. A színek ismeretéből számos aspektust fedezhetünk fel, amely után már egészen másként gondolkodunk majd a színek jelentőségéről az egészségmegőrzés önmagában is sokszínű palettáján.

Gyakorta mondják egy kiemelkedő eseményt követően, hogy „jönnek a szürke hétköznapok”.  Pedig erről szó sincs. Nézzünk csak körül. A világ minden, csak nem szürke. Ahogy az élet sem az!

Tedd színessé az életed!

Színek nélkül milyen világban élnénk? Gondolkodtál már ezen? Nézz meg egy képet színesben és ugyan azt fekete-fehérben. Te melyiket választanád?

Fekete-fehér madár
Színes madár

Tudtad, hogy a színek gyógyítanak? 

Észrevetted már, hogy a ruhád színe tükrözi a hangulatod? Szoktál a hangulatodhoz öltözni? A színeknek nem csak jelentésük, hanem hatásuk is van! Ha erőre van szükséged, a pirosban érzed jól magad. Ha kirobbanó formában vagy, akkor is szívesen választod az élénk színeket! A sárga a nap melegére emlékeztet. A zöld megnyugtat. A zöld gyógyító szín. Ezért alkalmazzák olyan sok kórházban a fal és a csempe színéül is. A kék megnyugtat. A smaragdzöld a természet színe. Az életteli fák dús leveleinek igézete. A fehér a tisztaság, az élet színe. A rózsaszín a szeretet, a szerelem hangulata. A lila a bölcsesség. A fekete az elegancia is lehet. De ha minden nap komor, sötét ruhákat választasz, akkor bizony nem vagy rózsás hangulatban. 

Színek

Gyógyító színek

A színek nem csak a hangulatunkra hatnak. A színek gyógyítanak is. Nem csak a látványukkal! A gyümölcsök, zöldségek színe is értékes gyógyító erővel rendelkezik. Hallottál már a flavonoidokról? Sóska, spenót, lilahagyma, áfonya, feketeszeder, eper, málna, dió fontos forrása ennek az egészségvédő vegyületnek. A flavonoidok nélkülözhetetlenek a szervezet számára. Segítik az immunrendszer működését. Erősítik a szervezet védekező képességét, hatékonyan vesznek részt a szabadgyökök elleni küzdelemben.

Színes ételek

Egészségmegőrzés = prevenció

Már a könyökünkön jön ki, annyiszor hallottuk, hogy egyre kevesebb a zöldségek, gyümölcsök vitamin és ásványi anyag tartalma. Tehát egyre nagyobb mennyiséget kellene naponta bevinnünk a szervezetünkbe. Ez ma már akkora tétel, amire gyakorlatilag senki sem képes. Ki tud megenni 4-5 kiló zöldséget-gyümölcsöt naponta? Pedig kellene. Az egészség megőrzése ugyan is a prevenciós életmóddal a leghatékonyabb! 

Te is hiszel a prevencióban? Tarts velem!

Szórádiné Páll Rózsa

Életminőség szakértő

https://rozsamax.hu/

Vissza a főoldalra