Régi igazság, hogy az élet a legjobb forgatókönyv író. Előre kiszámíthatatlan, fordulatokkal teli, tele izgalommal, amiből sok esetben a romantika sem hiányzik. Az azonban korántsem mindegy, hogy az életregényt író, és az életfilmet rendező milyen elképzeléssel áll a leendő életűmhöz. Fellini, Taratinó, vagy Spielbergi „szemüvegen” át nézhetjük az életfilm pergő kockáit. Az sem mellékes, hogy az életregény írója Csehovi lassúságú, nagy ívű drámát, Thomas Mann-i megközelítést, vagy Gárdonyi által sokszálú, terjedelmes, cizellált élettörténetet szánt a főhősének. Van-e benne shakespeare-i irónia és míves szövegszerkezet. Dráma, vígjáték, tragikomédia törvényszerűségei szerint szövődik-e az életmese sokszínű szála. Lehet családregény, vagy magányos főhős hosszú, néha kimerítő menetelése. Az élet tehát egy különleges szövedék. Sorsszálakból szőtt, titokzatos mese együttes. De lássuk az egyszerű, tán hétköznapinak tetsző valóságot.
-
A saját utamon járok - Interjú Nagy Sándorral Az életek alakulása sok mindenen múlik. Van, akinél szinte elve elrendelt útnak látszik, annyira egyértelmű a pályafutása. Olyan is akad, aki kifejezetten küzd azért, hogy beváltson egy gyerekkori álmot.
-
Művészettel gyógyítható a világ Művész családban felnőni egyféleképpen kiváltság. Ugyanakkor koránt sem nevezhető „könnyű műfajnak”. Az viszont biztos, hogy nagymértékben meghatározza a világról való látásmódot. Fogalmazhatunk úgy is, hogy egy igen intenzív érzelmi, lelki, szellemi...
-
Alma és a fája esete a nagyvilág fűszereivel átitatva A családi tér nagymértékben predesztinálhatja az embert abban, ki mit választ hivatásul. Ez jelentheti azt, hogy egészen más pályára megy az illető, vagy éppen ellenkezőleg, folytatja a közössé váló hagyományt.
További interjú